Webzies

Webzies

TikTok adverteren

TikTok is één van de populairste en meest gedownloade app van het moment, wat het waardevol maakt als advertentieplatform. Vooral als je een jonger ‘Millennial’ en ‘Gen Z’-publiek wilt bereiken. Ontdek alle voordelen van TikTok adverteren en start vandaag nog!
  • Gigantisch bereik voor jongeren
  • Je bedrijf visueel aantrekkelijk uiten
  • Populairste social media platform van het moment

Wereldwijd het meest gedownload

Vooral door... generatie Z

TikTok is momenteel onvermijdelijk, met name als het gaat om het targeten van Generatie Z. Op dit moment lijkt er voor adverteerders en marketeers geen betere manier te bestaan om dit platform daarvoor in te zetten. Met de app kunnen gebruikers video’s van zichzelf opnemen waarin ze lip-syncen of komische sketches van maximaal vijftien seconden uitvoeren. Vervolgens kan de gebruiker kiezen uit een database van liedjes en visuele effecten, waaronder Augmented Reality (AR) filters om zijn video verder aan te passen voordat hij hem publiceert. Dankzij de speelse en creatieve aanpak van het platform is TikTok het populairst onder jongvolwassenen tussen 16 en 24 jaar. Vanwege de grote aantallen gebruikers die anders moeilijk te bereiken zijn, mogen bedrijven en bureaus TikTok niet negeren als het gaat om reclamestrategieën.

TikTok adverteren

Nóg niet aan begonnen?!

Adverteren op TikTok is een geweldige kans voor bedrijven. Begin 2019 bracht TikTok een bètaversie van zijn advertentieplatform uit. Sindsdien hebben grote merken zoals Nike, Apple Music en ook dichterbij, Bol.com & Coolblue, reclame op TikTok gebruikt om hun producten te promoten met unieke en vermakelijke advertenties Adverteren op TikTok biedt unieke formats en targeting opties die, wanneer effectief gebruikt, je helpen toegang te krijgen tot een van de meest lucratieve en moeilijk te bereiken gebruikersgroepen: Gen Z. Echter, adverteren op TikTok is niet geschikt voor alle bedrijven. Met een minimale besteding van €20,- per dag zijn de kosten wellicht niet te behappen voor kleine bedrijven. Maar, het overwegen is het waard!

 

Nu én de toekomst

Van jong tot oud

Als de belangrijkste doelgroep van jouw merk Gen Z is, kan adverteren op TikTok wellicht een zeer goede investering zijn. 66% van de TikTok-gebruikers zijn jonger dan 30 jaar, en 41% is tussen de 16 en 24 jaar. Daarbij is het belangrijk om te onthouden dat veel sociale netwerken eerst populair worden bij jongere gebruikers en zich vervolgens uitbreiden naar andere doelgroepen. Zelfs als adverteren op TikTok op dit moment niet voor jou geschikt is, is het een goed idee om jezelf open te stellen voor dit platform zodat je jezelf kan voorbereiden op wat komen gaat.

 

Wil jij beginnen met adverteren op TikTok, maar heb je geen idee waar te beginnen? Of hoe je de doelgroep kan weten te boeien met luchtige videocontent? Onze specialisten helpen jou uit de brand. Neem contact met ons op voor een kopje koffie en ontdek wat TikTok voor jouw business kan betekenen!