Webzies

Webzies

Instagram adverteren

Met 800 miljoen actieve gebruikers per maand, waarvan 70 procent jonger dan 35 jaar, is Instagram een enorm interactief en kansrijk platform. Wil jij de verbinding zoeken naar de jongere generatie? Ontdek alle voordelen van instagram adverteren en start vandaag nog!
  • Gigantisch platform voor jongeren
  • Je bedrijf visueel aantrekkelijk uiten
  • Instagram Stories is booming!

Adverteren op Instagram

Daar zijn wij goed in!

Adverteren via de Instagram app is de meest eenvoudige manier om advertenties lanceren. Binnen 3 klikken heb je een advertentie online staan. Lekker snel en gemakkelijk! Echter, is dit de meest effectieve manier? Nee. Op deze wijze ben je zeer beperkt in de mogelijkheden. Daarom adverteren wij altijd op Instagram via de Facebook advertentiemanager. Hoe zit dat? Nou, in 2020 heeft Facebook Instagram overgenomen voor 1 miljard dollar. Heel fijn voor marketeers als ons! De advertentiemogelijkheden in Facebook advertentiemanager zijn namelijk extreem uitgebreid waardoor er zeer gericht getarget kan worden op jouw doelgroep. Hier maken we natuurlijk gretig gebruik van als we willen adverteren op Instagram.

Geavanceerde doelgroeptargeting

Hoe zit dat precies?

In de advertentiemanager gaan wij voor jou aan de slag met het creëren van verschillende doelgroepen. De advertenties kunnen we laten tonen op basis van: locatie, leeftijd, geslacht, taal, interesses en gedrag, maar ook op basis van jouw klantenbestand, websitebezoekers of vergelijkbare doelgroepen. Dat laatst genoemde wordt mogelijk gemaakt door de Facebookpixel die we koppelen aan jouw website. De pixel verzamelt gegevens van het online gedrag van jouw websitebezoekers. Met deze gegevens kunnen we extreem gedetailleerde doelgroepen aanmaken. Dit maakt het mogelijk om tegen lage kosten een zeer efficiënte Instagram campagne op te zetten en daarmee nieuwe klanten te werven!

Instagram Stories

Dat is pas booming...

De daadwerkelijke kracht van Instagram schuilt zich in de stories. Dit is één van de nieuwste en grootste ontwikkelingen in het social media landschap. In principe is de basis hetzelfde als op Snapchat. De ‘story’ is 24 uur zichtbaar als het organisch wordt ingezet en wanneer je erop klikt vult de content het hele scherm. Vooral het laatste genoemde maakt stories advertenties zeer interessant. Eén compleet scherm gevuld met jouw advertentie. Zonder afleiding van andere content. Geweldig! Bovendien worden dit soort advertenties als minder irritant ervaren waardoor er meer draagvlak is voor zulke advertenties. Uit de praktijk zien we dat dit kanaal een zeer laagdrempelig en dus een efficiënt middel is om gebruikers naar de website te sturen. Is dat niet interessant voor jouw onderneming?

Natuurlijk hebben wij alle kennis in huis om voor jou Instagram (stories) campagnes op te zetten en te beheren. We denken graag met jou mee onder het genot van een kopje koffie. Of thee. Dat mag natuurlijk ook :-)!