Webzies

Webzies

Bannercreatie

Een goede banner pakt de aandacht van de kijkers binnen een paar seconden en maakt hen zo nieuwsgierig dat ze meer willen weten en doorklikken.
  • Zorgen voor hoge engagement
  • Interactief met uitstekende kwaliteit
  • Snel te ontwikkelen

HTML5 banners

Een display campagne zonder pakkend beeldmateriaal is eigenlijk de moeite niet waard. Natuurlijk is het succes van de campagne afhankelijk van de targeting, maar de kwaliteit van de boodschap is minstens net zo belangrijk. Een goede banner pakt de aandacht van de kijkers binnen een paar seconden en maakt hen zo nieuwsgierig dat ze meer willen weten en doorklikken. Maar hoe creëer je dan zulk beeldmateriaal? Daar weten onze specialisten alles van!

In Google Ads kun je gebruik maken van JPG, PNG, GIF en HTML5 banners. De eerste twee formaten zijn statische banners. Dit betekent dat ze geen bewegende beelden bevatten. GIF banners bestaan uit meerdere frames waardoor het lijkt alsof het beeld beweegt. Het meestgebruikte bannerformaat is HTML5. Met HTML5 kun je rijke, geanimeerde banners maken. Deze banners kun je helemaal naar wens (laten) maken waardoor je echt opvalt en jouw doelgroep echt niet meer om je heen kan.

Banner design

Je hebt maar een paar seconden om de aandacht van de kijker te trekken. Het is dus ontzettend belangrijk dat jouw boodschap interessant voor hen is. Dit moeten zowel het beeld als de tekst op de banner samen voor elkaar krijgen. De juiste combinatie van tekst en beeld is de key tot succes. Afhankelijk van de customer journey fase waarin je de banners wilt gaan gebruiken maken we keuzes qua beeld, informatie en call-to-actions. Met banners kun je veel vertellen, maar de kunst is om dit niet alleen te doen met tekst. Onze specialisten weten hier alles van en kunnen jou hierbij helpen.

Passende banners

Voordat we beginnen met het design van de banners overleggen we eerst met jou op welke platformen je de banners wilt gebruiken. Elk platform stelt namelijk andere eisen en specificaties. We bespreken samen welke formaten het meest geschikt zijn voor jouw doel en welk materiaal we zullen gebruiken. En natuurlijk houden we ook rekening met jouw wensen!