Webzies

Webzies

Pinterest Adverteren

Pinterest is een visuele zoekmachine waar je als gebruiker duizenden tot miljoenen ideeën kunt vinden op het gebied van eten/drinken, interieur, lifestyle, beauty en nog veel meer andere thema’s. Anders dan Facebook en Instagram, gebruik je Pinterest op basis van zoekwoorden. Dit is het grootste verschil op het gebied van advertising.
  • Platform om voornamelijk vrouwen te bereiken
  • Uiten van sterke creatieve visuals
  • Gebruikers vóór aankoopproces bereiken

Pinterest Adverteren

Nieuwe kansen...

Het social media landschap breid zich uit en dat biedt nieuwe kansen voor jouw onderneming! Naast Facebook, Instagram, LinkedIn en Snapchat is het nu ook mogelijk om op Pinterest te adverteren. Hét inspiratie platform. Dat is natuurlijk goed nieuws, want dat maakt het mogelijk om jouw advertenties te richten op een platform met 3,5 miljoen Nederlandse gebruikers waarvan 717.000 dagelijks! Dat zijn kansen die je niet laat liggen toch?

Wat is Pinterest?

Anders adverteren...

Ieder social media platform trekt een eigen doelgroep naar zich toe. Dat is bij Pinterest niet anders. De core doelgroep zijn vrouwen tussen de 20 en 39 jaar. Of jouw campagneboodschap aansluit op deze doelgroep? Dat hangt ervan af. Laten we teruggaan naar de basis. Pinterest is een visuele zoekmachine waar je als gebruiker duizenden tot miljoenen ideeën kunt vinden op het gebied van eten/drinken, interieur, lifestyle, beauty en nog veel meer andere thema’s. Anders dan Facebook en Instagram, gebruik je Pinterest op basis van zoekwoorden. Dit is het grootste verschil op het gebied van advertising.

Campagneopzet

Wij leggen het uit voor je

Binnen Pinterest is de opbouw van adverteren vergelijkbaar met platformen als Facebook, LinkedIn en Snapchat. Zo bestaat de structuur uit campagne → advertentiegroepen → advertenties (Pins).

 

Het begint allemaal bij het kiezen van de juiste doelstelling. Hierdoor bepaal je direct hoe de campagnes worden geoptimaliseerd en op welke manier er wordt afgerekend. De vijf doelstellingen binnen Pinterest advertising zijn:

 

  • Naamsbekendheid (branding): op basis van CPM
  • Videoweergaven (branding): op basis van CPM
  • Verkeer: op basis van CPC
  • App installaties: op basis van CPI
  • Conversies: op basis van CPA

 

Om campagnes te kunnen sturen op conversies moet er op voorhand een Pinterest-tag op jouw website geïnstalleerd worden. Het principe werkt exact hetzelfde als de Facebook Pixel en LinkedIn Tag. De tag verzameld gegevens van de gebruiker waardoor campagnes gestuurd kunnen worden op interesses van de gebruiker. Dit resulteert uiteindelijk in een hogere conversiepercentage. En voor jou? Meer omzet!