De ideale campagne opzet
Wij leggen het uit voor je
Binnen Pinterest is de opbouw van adverteren vergelijkbaar met platformen als Facebook, LinkedIn en Snapchat. Zo bestaat de structuur uit campagne → advertentiegroepen → advertenties (Pins).
Het begint allemaal bij het kiezen van de juiste doelstelling. Hierdoor bepaal je direct hoe de campagnes worden geoptimaliseerd en op welke manier er wordt afgerekend. De vijf doelstellingen binnen Pinterest advertising zijn:
- Naamsbekendheid (branding): op basis van CPM
- Videoweergaven (branding): op basis van CPM
- Verkeer: op basis van CPC
- App installaties: op basis van CPI
- Conversies: op basis van CPA
Om campagnes te kunnen sturen op conversies moet er op voorhand een Pinterest-tag op jouw website geïnstalleerd worden. Het principe werkt exact hetzelfde als de Facebook Pixel en LinkedIn Tag. De tag verzameld gegevens van de gebruiker waardoor campagnes gestuurd kunnen worden op interesses van de gebruiker. Dit resulteert uiteindelijk in een hogere conversiepercentage. En voor jou? Meer omzet!