Webzies

Webzies

Conversie optimalisatie

Er zijn talloze factoren die het aankoopproces van de klant kan beïnvloeden. Het is goed om kritisch en eerlijk naar je product te kijken. Ben je ervan overtuigd dat je een uniek en goed product aanbiedt en vinden er nog geen bestellingen plaats? Dan kun je verder kijken. Hier komt conversie optimalisatie om de hoek kijken.
  • Maximale rendement uit je webshop halen
  • Bugs en fouten in het aankoopproces opsporen
  • Meer conversies voor hetzelfde aantal bezoekers

Conversie optimalisatie

Daar zijn wij goed in!

Situatie: Na tientallen uren van onderzoek heb je een mooi product gevonden om te gaan verkopen. Je weet zeker dat er markt voor is en hebt er vertrouwen in. Vervolgens wil je dit product online verkopen op jouw website. Je ziet dat je website tientallen bezoekers per dag trekt. So far, everything good. Echter, er komen geen bestellingen binnen… Je begint te twijfelen aan je product. Hebben mensen wel behoefte aan mijn product? Is het té duur? Er zijn talloze factoren die het aankoopproces van de klant kan beïnvloeden. Het is goed om kritisch en eerlijk naar je product te kijken. De belangrijkste pijlers, zoals prijs en service, zijn vaak leidend voor een potentiele klant. Zijn deze niet op orde? Dan is het wellicht een idee om terug te gaan naar de tekentafel. Ben je ervan overtuigd dat je een uniek en goed product aanbiedt en vinden er nog geen bestellingen plaats? Dan kun je verder kijken. Hier komt conversie optimalisatie om de hoek kijken.

Wat is conversie optimalisatie?

Wij helpen u graag!

Bij conversie optimalisatie is er maar één ding dat telt: verhogen van het conversiepercentage. Meeste webshops zitten rond de 3%. Dat wil zeggen dat van de 100 bezoekers er 3 een aankoop doen. Een hoger conversiepercentage resulteert dus in meer aankopen met hetzelfde aantal bezoekers. Erg belangrijk dus voor jouw webshop. Een gemiste kans als je er nog niet mee bezig bent!

Er zijn talloze factoren die van invloed zijn op de conversieratio. Eén van de grootste is de gebruiksvriendelijkheid van de website. Wanneer bezoekers beter over de website weten te navigeren zal dit positief effect hebben op de conversieratio. Men begrijpt dan hoe ze kunnen converteren. Zijn er obstakels? Dan haakt de bezoeker al snel af. Het aankoopproces moet foutloos zijn. Een bijkomend voordeel is dat Google ook fan is van gebruiksvriendelijkheid en zal de website belonen met een betere ranking. Win-win-win! Alleen maar wins.

Alleen maar wins? Conversie optimalisatie kan veel tijd kosten. Iedere wijziging dient getest te worden middels een A/B test. Zo weet je precies wat voor jouw klanten wel werkt en wat niet. Conversie optimalisatie kan tot zeer diep in de puntjes uitgewerkt worden. Zelfs tot op psychologisch niveau. Denk hierbij aan koopstimulerende kleuren, vormen en posities van de bestelknop. Wellicht werkt Call to Action A beter voor jouw klanten dan versie B. Testen, testen, testen is hier het code woord en dat kost tijd. Voor wat hoort wat, zeggen ze 😉

Interesse? Kom gerust langs!

Je bent altijd welkom!

Wil je ook starten met conversie optimalisatie? Neem dan contact met ons op! Wij tillen jouw webshop graag naar een hoger niveau! Samen gaan we zorgen voor meer bestellingen. Zien we je snel bij ons op kantoor?