Webzies

Webzies

Display advertising

Je bent ze vast al eens tegengekomen op het internet: banners met daarop een boodschap die op jou gericht is.
  • Vergroot je naamsbekendheid
  • Bereik jouw doelgroep op het juiste moment
  • Onmisbaar voor remarketing

Display advertising

Je bent ze vast al eens tegengekomen op het internet: banners met daarop een boodschap die op jou gericht is. Display advertising is voor veel ondernemers een onmisbare schakel in de marketingstrategie. Dit kanaal biedt namelijk andere mogelijkheden en voordelen dan search advertising. Met display advertising kun je jouw doelgroep namelijk overtuigen en activeren met aansprekende beelden.

Met display advertising maak je gebruik van afbeeldingen of video’s als advertenties. Hiermee kun je jouw doelgroep op een laagdrempelige manier aanspreken. Uit onderzoek blijkt namelijk dat beeld makkelijker wordt verwerkt door de hersenen dan tekst. Met visueel sterk beeldmateriaal én de juiste boodschap kun je jouw potentiële klanten dus beter overtuigen en activeren.

Hoe werkt display advertising?

Voor display advertising heb je natuurlijk beeldmateriaal nodig. Dit kan in de vorm van banners of video. Het is belangrijk dat het beeldmateriaal wordt aangepast op jouw doelstelling. Een campagne voor naamsbekendheid vraagt namelijk om een andere insteek dan een campagne die op conversie is gericht. Met het op maat gemaakte beeldmateriaal kun je vervolgens specifiek jouw doelgroep bereiken via het display netwerk van Google. Binnen dit netwerk vallen wereldwijd 2 miljoen websites waarmee je 90% van alle mensen op het internet zou kunnen bereiken. Door middel van targetingmogelijkheden kun je nieuwe mensen bereiken die jouw producten nog niet kennen maar wel interesse kunnen hebben. Of juist mensen die jouw website al eerder hebben bezocht en een extra duwtje in de rug nodig hebben.

Display banners

Bij een display campagne is het van belang dat het advertentiemateriaal helemaal aansluit bij de doelstelling. Het ontwikkelen van de banners is daarom een essentieel onderdeel van de campagne. Sterke visuals zijn de key tot het succes van jouw campagne. Wij kunnen je hierbij helpen of zelfs de banners voor jou ontwikkelen. Afhankelijk van wat je met de campagne wilt bereiken kunnen wij banners ontwikkelen en optimaliseren. Meer weten over het ontwikkelen van bannersets? De bannerspecialist helpt je graag verder.