Webzies

Webzies

Snapchat Adverteren

Sinds 2017 is het mogelijk om ‘Snapchat adverteren’ in te zetten als onderdeel van jouw online strategie. Wil je een jongeren doelgroep bereiken (13-25)? Dan is het de afweging zeker waard en kan dit platform een mooie uitkomst bieden voor jouw business.
  • Gigantisch platform met enorm jongeren bereik
  • 2,7 miljoen Nederlandse gebruikers
  • Volledig scherm gevuld met jouw advertentie

Snapchat Adverteren

Perfect voor een jonge doelgroep!

Sinds 2017 is het mogelijk om ‘Snapchat adverteren’ in te zetten als onderdeel van jouw online strategie. In het afgelopen jaar is er veel veranderd. Adverteren op Snapchat was voornamelijk ‘een leuk dingetje’ waar je een fors budget voor nodig had. Inmiddels zijn de mogelijkheden flink toegenomen en biedt het platform uitkomsten voor allerlei soorten campagnes, van branding tot krachtige performance doelstellingen. Goedkoop is het niet. Met een minimaal budget van 50 euro per dag is het nog steeds één van de duurste social media kanalen om op te adverteren. Wil je een jongeren doelgroep bereiken (13-25)? Dan is het de afweging zeker waard en kan dit platform een mooie uitkomst bieden voor jouw business.

Snap Ads

Volledig scherm met jouw advertentie!

Er zijn verschillende vormen mogelijk om mee te adverteren op Snapchat. Je kunt bijvoorbeeld GeoFilters maken op basis van een slogan van je bedrijf. Maar ook de welbekende lensadvertenties op basis van augmented reality kunnen ingezet worden voor jouw merk… En dan heb je Snap ads, de meest gebruikte vorm van advertenties. Dit zijn de advertenties die tussen de content van vrienden of op de discover pagina vertoond worden. Dit kan zowel een foto of video zijn, maar wat ook steeds vaker voorkomt is een GIF of Cinemagraphs. De snap ads kunnen anders dan op Facebook/Instagram uitsluitend getarget worden op basis van hobby’s. Dit gaat door tot op detail niveau waardoor jouw doelgroep specifiek getarget kan worden.

Snapchat advertenties zijn korte van duur (maximaal 10 seconden) en moeten daarom vanaf de eerste seconde pakkend zijn. Met leuke en creatieve video’s trek je al snel de aandacht. Snapchat stelt daarom creatieve middelen ter beschikking om de advertentie op te maken zoals jij het graag wilt hebben. Denk bijvoorbeeld aan jouw merklogo wat in beeld verschijnt. Of tekst animaties en gifjes om jouw boodschap te versterken. Er zijn tal van mogelijkheden! Creativiteit wordt beloond 😉.

Kosten per advertentievorm

Wij zetten ze op een rijtje voor je.

Voordat je vol enthiousasme aan het werk gaat om snapchat advertenties op te zetten is het handig om nog eens goed naar de kosten te kijken zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Een Snap Ad campagne opzetten kost je minimaal €50 per dag, wat uitkomt op zo’n €1500 per maand. Uit ervaring weten we dat je ongeveer €15 per 1000 views betaalt. Wat je voor deze prijs in ieder geval krijgt, zijn unieke advertenties en een prima manier om een jonge doelgroep te bereiken.

Voor een Sponsored GeoFilter betaal je zo’n €7. Hoe groter je radius (bereik van het filter) hoe meer je gaat betalen. Feestdagen zijn duurder waardoor het lastig is om een gemiddelde te bepalen.

De overige advertentievormen zoals de Sponsored Lenses zijn voor kleinere bedrijven niet heel interessant aangezien deze prijzen starten bij zo’n €100.000.  Dit loopt al gauw op tot een half miljoen, maar daar krijg je natuurlijk wel een gigantisch bereik voor terug.

Dus, is jouw product of dienst voornamelijk gericht op een jongere doelgroep (13-25 jaar) en hip genoeg? Kan je het met mooie en stijlvolle video’s of beeld vertellen? Dan is Snapchat zeker een geschikt kanaal voor jouw business! Wil je een oudere doelgroep bereiken, dan is het wellicht effectiever als je op een ander platform, zoals Facebook, inzet.