Hoe werkt SEO?
Wij helpen je graag!
Voordat je aan de slag gaat met SEO is het belangrijk dat je weet hoe jouw (potentiële) klanten zoeken naar de producten of diensten die jij aanbiedt. Door middel van een zoekwoordenonderzoek worden de voor jou interessante zoekwoorden en zoekvolumes vastgesteld. Op basis hiervan kun je aan de slag met het verbeteren van jouw vindbaarheid. Maar met alleen de juiste zoekwoorden ga je er nog niet komen. SEO is kort samen te vatten in 3 pijlers: techniek, content en autoriteit. Met techniek wordt bedoeld dat jouw website technisch gezien juist in elkaar moet zitten. Zo hebben onder andere de snelheid, indexatie, links, veiligheid en andere zaken die ervoor zorgen dat jouw website makkelijk te lezen is voor zoekmachines, invloed de vindbaarheid van jouw website. Content die geoptimaliseerd is voor SEO draagt bij aan de organische vindbaarheid van de pagina’s op jouw website. Dit heeft dus alles te maken met het zoekwoordenonderzoek.
Wil jij meer weten over copywriting? Lees dan hier verder. De laatste pijler is autoriteit. Dit doe je door middel van linkbuilding. Linkbuilding is het vergaren van relevante links naar externe website naar die van jou. Hoe hoger de autoriteit van de website die naar jouw website linkt, hoe hoger de waarde van deze link is. Linkbuilding is een zeer intensief proces waar veel tijd in gaat zitten, maar als je het goed aanpakt pluk je hier uiteindelijk ook de vruchten van.