Webzies

Webzies

Google Analytics

Meten = weten! Google Analytics is een dienst van Google om statistieken van een website te verzamelen en gedetailleerd in rapporten weer te geven.
  • Inzicht in de prestaties van je online campagnes
  • Vergroot online succes
  • In één oogopslag zien hoe je website presteert

Google Analytics

Wij helpen je graag!

Meten = weten! Google Analytics is een dienst van Google om statistieken van een website te verzamelen en gedetailleerd in rapporten weer te geven. Het doel van deze dienst is om duidelijk beeld te verkrijgen van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Aan de hand van deze informatie kunnen wij campagnes uitzetten of juist bijsturen door aanpassingen te maken op de website op basis van het online gedrag van de bezoeker.

Google Analytics is de basis

Wat kan je ermee?

De website van jouw onderneming is de basis van je online marketing strategie. Je kunt het zien als een centrale hub waar alle verkeersbronnen samenkomen. Om dit allemaal in goede banen te leiden moet alle data inzichtelijk gemaakt worden. Heel belangrijk! Want alleen met data kun je de beste beslissingen maken voor jouw online marketing activiteiten. Hier komt Google Analytics om de hoek kijken. Het is een uiterst belangrijke tool waarmee jij jouw organisatie data-driven-based inricht. Hierbij worden belangrijke beslissingen gestuurd op basis van data in Analytics. Tot op zeer gedetailleerd niveau is het mogelijk om het gedrag van jouw websitebezoeker in kaart te brengen of om onregelmatigheden te verklaren. Daarnaast is het mogelijk om doelen aan te maken op basis van je campagnedoelstellingen. Hier zijn aparte rapporten voor die in één oogopslag duidelijk maken hoe goed jouw KPI’s presteren. Een belangrijke meetgraad dat het succes van jouw organisatie verklaard!

Meten en Analyseren

Wij starten samen met u op!

Voordat je data van je website kunt verzamelen moet eerst alles meetbaar gemaakt worden. Een codefragment van Analytics (gtag.js) wordt hierbij in de bron van de website geplaatst. Wij gebruiken hiervoor Google Tag Manager. Hoe we dat precies doen, lees je hier. Vervolgens moeten alle doelen zoals bijv. ecommerce, contactaanvragen of inschrijvingen meetbaar gemaakt worden. Dit kan op basis van gebeurtenisevents via google Tag Manager of via bedankpagina’s (bestemming events). Nadat de basis is ingericht kun je in het real-time rapport testen of paginabezoeken ook daadwerkelijk gemeten worden. Werkt het? Dan is het tijd om data te verzamelen en te analyseren!

Wij houden van data. Dat geeft ons energie. Je ziet direct hoe hoog, groen of laag de getallen zijn. Echter, blijven het getallen als je niet weet hoe je ze moet interpreteren. Sterker nog, het is een vak apart om de verzamelde data op een juiste manier te analyseren om vervolgens hierop te sturen. In principe moet je data kunnen verklaren en voorspellen. Dat is niet voor iedereen weggelegd en daarom helpen onze specialisten jou graag in dit belangrijke proces. Want, meten = weten!

Heb je een website en maak je nog geen gebruik van Google Analytics? Zonde! Of wil je juist starten met het opzetten van een website + Analytics? Wij helpen je graag met het opzetten en inrichten hiervan. Je bent altijd welkom voor een kopje koffie of thee op ons kantoor in Eindhoven!