Meten en Analyseren
Wij starten samen met u op!
Voordat je data van je website kunt verzamelen moet eerst alles meetbaar gemaakt worden. Een codefragment van Analytics (gtag.js) wordt hierbij in de bron van de website geplaatst. Wij gebruiken hiervoor Google Tag Manager. Hoe we dat precies doen, lees je hier. Vervolgens moeten alle doelen zoals bijv. ecommerce, contactaanvragen of inschrijvingen meetbaar gemaakt worden. Dit kan op basis van gebeurtenisevents via google Tag Manager of via bedankpagina’s (bestemming events). Nadat de basis is ingericht kun je in het real-time rapport testen of paginabezoeken ook daadwerkelijk gemeten worden. Werkt het? Dan is het tijd om data te verzamelen en te analyseren!
Wij houden van data. Dat geeft ons energie. Je ziet direct hoe hoog, groen of laag de getallen zijn. Echter, blijven het getallen als je niet weet hoe je ze moet interpreteren. Sterker nog, het is een vak apart om de verzamelde data op een juiste manier te analyseren om vervolgens hierop te sturen. In principe moet je data kunnen verklaren en voorspellen. Dat is niet voor iedereen weggelegd en daarom helpen onze specialisten jou graag in dit belangrijke proces. Want, meten = weten!
Heb je een website en maak je nog geen gebruik van Google Analytics? Zonde! Of wil je juist starten met het opzetten van een website + Analytics? Wij helpen je graag met het opzetten en inrichten hiervan. Je bent altijd welkom voor een kopje koffie of thee op ons kantoor in Eindhoven!