Wat is call tracking?
We leggen het even voor je uit!
Online marketing is een investering. Daarom is het belangrijk om te meten wat dit voor jou oplevert. Dit doe je door middel van meten van online interacties. Wil jij nou écht weten wat jouw online advertentiekosten opleveren? Dan is call tracking een onmisbaar onderdeel van conversiemeting. In veel branches, met name B2B, vindt meer dan 50% van de conversie plaats via de telefoon. Maar laat de telefoon nou nét een offline interactie zijn. Call tracking maakt het mogelijk om alle telefoontjes die je krijgt toch door te meten. Zo heb je een veel completer beeld van het totale aantal conversies dat je via je online kanalen binnenkrijgt.
Met call tracking kun je dus alle telefoongesprekken die bij jou binnenkomen meten. Hierdoor kom je te weten hoeveel telefoontjes je krijgt, vanuit welk kanaal deze binnenkomen en hoe lang het gesprek duurt. Op deze manier kun je precies herleiden vanuit welk marketingkanaal er telefonische leads binnenkomen en in hoeverre de telefoongesprekken kwalitatief goed zijn. Wanneer je gebruik maakt van Google Ads als advertentiekanaal kun je zelfs terugzien welk zoekwoord voor een telefoontje heeft gezorgd. Zeer waardevolle data dus!