Webzies

Webzies

Display remarketing

Je kent het wel: je hebt gisteren een webshop bezocht, een aantal producten bekeken en vandaag zie je een advertentie van precies die producten terug
  • Meerdere contactmomenten met jouw bedrijf
  • Websitebezoekers zijn al geïnteresseerd
  • In verhouding goedkoper dan display prospecting

Display remarketing

Je kent het wel: je hebt gisteren een webshop bezocht, een aantal producten bekeken en vandaag zie je een advertentie van precies die producten terug. Dat is nou display remarketing! Je kunt veel verkeer op je website hebben en een groot bereik hebben met je campagnes, maar niet iedereen converteert direct. Met display remarketing benader je deze websitebezoekers nogmaals met een passende boodschap om hen alsnog over te halen over te gaan op conversie.

Websitebezoekers kunnen op verschillende momenten in de customer journey besluiten te vertrekken. Dit kan zijn nadat ze een bepaalde tijd op jouw website hebben rondgekeken, bepaalde pagina’s hebben bekeken, iets hebben toegevoegd aan hun winkelmandje en zelfs nog bij het afrekenen. Met display remarketing kun je deze websiteverlaters met een passende boodschap terug proberen te halen.

Hoe werkt remarketing?

Wanneer mensen een bepaalde pagina’s op je website bezoeken wordt er een cookie geplaatst. Hiermee kun je het gedrag van deze persoon volgen. Deze cookie kun je vervolgens gebruiken om deze persoon in een lijst te zetten en opnieuw te bereiken met een bepaalde boodschap. Zo kun je bijvoorbeeld de bezoekers die een bepaalde productenpagina hebben bekeken herbenaderen met advertenties voor die producten, en bezoekers die op zoek een x-hoeveelheid tijd op je dienstenpagina hebben gezeten herbenaderen met een advertentie over die betreffende dienst.

Dynamische remarketing

Met dynamische remarketing pas je de inhoud van de advertentie aan, aan wat de bezoeker heeft bekeken op je website. Hierdoor sluit de advertentie nog beter aan op de behoefte van de bezoeker en wordt de kans groter dat de bezoeker alsnog op conversie overgaat. Hiervoor heb je een feed nodig met relevante data. Hiermee kun je exact de producten tonen die de gebruiker heeft bekeken.

Remarketing kun je niet alleen inzetten op het display netwerk van Google, maar ook op LinkedIn, Facebook en Instagram. Wil jij ook het meeste uit jouw websitebezoekers halen en display remarketing inzetten? Onze specialisten helpen je hier graag bij!