Feed management
Hoe weet Google dan welke producten jij verkoopt en welke informatie daarbij hoort? Dat geef je door met een productfeed. Dit is de informatiebron die jij zelf aanlevert met alle kenmerken van de producten die jij aanbiedt. Denk bijvoorbeeld aan de titel, omschrijving, prijs, merk en voorraad. De Google Shopping feed is dynamisch, wat betekent dat het assortiment, de voorraad en prijzen automatisch worden aangepast aan de status in jouw webwinkel. Eén van de belangrijkste factoren voor een succesvolle shopping campagne is het hebben van een kwalitatieve feed. Hoe completer de feed, hoe meer informatie Google heeft om relevante zoekopdrachten naar jouw producten te leiden.
Wij kunnen je niet alleen helpen met het opzetten van een shopping campagne, maar ook met het opzetten en optimaliseren van de productfeed. Daarnaast kijken we ook met je mee in het maken van keuzes qua aanbod. We onderzoeken of en welke concurrenten er al actief zijn via Google Shopping zodat we met de meest aantrekkelijke producten van start gaan en het hoogste rendement voor jou behalen!