Webzies

Webzies

Google Shopping

Heb je een webwinkel? Dan wil je dat mensen jouw producten online makkelijk kunnen vinden. Google Shopping is daarom voor online retailers een onmisbaar marketing kanaal.
  • Jouw producten zichtbaar in Google
  • Jouw producten naast die van je concurrenten
  • Relevantere bezoekers dan met search

Wat houdt Google Shopping in?

Heb je een webwinkel? Dan wil je dat mensen jouw producten online makkelijk kunnen vinden. Google Shopping is daarom voor online retailers een onmisbaar marketing kanaal. Met Google Shopping kun je jouw producten met afbeelding en prijs adverteren op het moment dat een potentiële klant een relevante zoekopdracht invoert. Wat je hiervoor nodig hebt? Prijzen waarmee je jouw concurrenten kunt uitdagen en een up-to-date productfeed van kwaliteit.

Hoe werkt Google Shopping

Wanneer je een zoekopdracht voor een product in Google invoert, toont Google een overzicht met zoekadvertenties én productadvertenties van verschillende aanbieders die het product aanbieden waar jij naar op zoek bent. De advertentie toont een afbeelding van het product, de prijs en de naam van de aanbieder. Als je op deze advertenties klikt wordt je doorverwezen naar de website van de aanbieder zelf. Doordat de advertentie zo gefocust is op het product zijn de klikken op de advertentie heel relevant. De klant heeft het product namelijk al gezien. Hierdoor is de kans dat een klik een aankoop oplevert groter. Net als bij zoekadvertenties werkt Google Shopping op basis van kosten per klik. Je betaalt dus alleen op het moment dat iemand op jouw advertentie klikt.

Feed management

Hoe weet Google dan welke producten jij verkoopt en welke informatie daarbij hoort? Dat geef je door met een productfeed. Dit is de informatiebron die jij zelf aanlevert met alle kenmerken van de producten die jij aanbiedt. Denk bijvoorbeeld aan de titel, omschrijving, prijs, merk en voorraad. De Google Shopping feed is dynamisch, wat betekent dat het assortiment, de voorraad en prijzen automatisch worden aangepast aan de status in jouw webwinkel. Eén van de belangrijkste factoren voor een succesvolle shopping campagne is het hebben van een kwalitatieve feed. Hoe completer de feed, hoe meer informatie Google heeft om relevante zoekopdrachten naar jouw producten te leiden.

Wij kunnen je niet alleen helpen met het opzetten van een shopping campagne, maar ook met het opzetten en optimaliseren van de productfeed. Daarnaast kijken we ook met je mee in het maken van keuzes qua aanbod. We onderzoeken of en welke concurrenten er al actief zijn via Google Shopping zodat we met de meest aantrekkelijke producten van start gaan en het hoogste rendement voor jou behalen!