Webzies

Webzies

Real Attribution, de revolutie binnen affiliate marketing

Door: Ralph
Leestijd: 01:30

Nog niet zolang geleden is het Real Attribution model binnen Affiliate marketing geïntroduceerd. Maar wat houdt het allemaal precies in? Real Attribution geeft adverteerders de mogelijkheid om meerdere publishers te belonen per transactie. Dit motiveert publishers om extra promotie in te zetten aangezien er nu meerdere beloond worden en dit uiteindelijk weer moet leiden tot meer omzet voor de adverteerder.

Om je publishers extra te motiveren voor hun inspanningen kun je een keuze maken uit de volgende attributie modellen. Welke modellen er zijn en waarom je voor een van deze modellen kunt kiezen wordt hieronder toegelicht.

 

First Touchpoint: Wanneer je je als adverteerder wilt focussen op het genereren van meer verkeer en naamsbekendheid is dit een erg geschikt model. Deze strategie wordt vaak gebruikt voor opkomende merken.

 

Last Touchpoint: Het model zoals we gewend zijn binnen affiliate marketing. De publisher die de laatste klik genereert krijgt de volledige commissie. Een geschikt model voor exclusieve afspraken met publishers.

 

Time Decay: Bij dit model krijgen publishers meer commissie naarmate ze dichter bij de conversie zitten. Adverteerders met bijvoorbeeld dag-deal producten maken hier veel gebruik van.

 

Lineair model: Een model waarbij alle publishers gelijk beloond worden. Wanneer de interactie met je klant erg belangrijk is kan dit een geschikt model zijn.

 

Position based: Wanneer publishers beloond worden bij het introduceren van je merk en bij het verleiden tot een conversie. Dit model kan geschikt zijn bij een langer besluitvormingsproces.

 

Custom model: Het is ook mogelijk om een eigen model te creëren, zodoende kun je zelf bepalen welke elementen belangrijk voor jou zijn. Denk hierbij aan type site, segment of categorie.

 

 

Door het juiste model te kiezen ben je in staat om meer resultaat te behalen aangezien de ROI per publisher toeneemt en dit ze motiveert om meer promotie te maken. Doordat het volledige conversiepad inzichtelijk wordt gemaakt heb je ook de volledige controle over je campagne aangezien alles volledig transparant is voor zowel jou als adverteerder als voor de publisher.

Ervaar zelf de voordelen van Real Attribution en haal het maximale uit je campagnes.

Meer weten over Real Attribution? Neem nu contact op met een van onze specialisten.