Webzies

Webzies

Microsoft Advertising

Ben jij op zoek naar een effectieve manier om je marketingkanalen mee uit te breiden? Dan is Microsoft Advertising een interessante voor jou!
  • Hoog conversieratio op Bing
  • Minder concurrentie
  • Klikprijzen liggen lager

Microsoft Advertising

Wat kan je ermee?

Ben jij op zoek naar een effectieve manier om je marketingkanalen mee uit te breiden? Dan is Microsoft Advertising een interessante voor jou! Met Microsoft Advertising bereik je mensen die gebruik maken van de zoekmachines Bing, Yahoo en AOL. Ondanks het aanzienlijk lagere marktaandeel van Bing kun je hier een interessante doelgroep mee bereiken die je via Google niet bereikt. Bovendien maken de meer dan 12 biljoen maandelijkse zoekopdrachten Bing geen zoekmachine om zomaar links te laten liggen.

De meeste mensen gebruiken Google als standaard zoekmachine, maar dat betekent niet dat je geen zoekers misloopt. Er zijn mensen die op zoek zijn naar producten of diensten zoals die van jou, maar niet via Google zoeken. Een belangrijke reden om te overwegen ook Microsoft advertising in te zetten. Bovendien heeft adverteren in Bing nog een aantal andere zeer aantrekkelijke voordelen ten opzichte van Google.

Hoe werkt Microsoft Advertising?

Wij helpen je graag!

Microsoft advertising werkt in principe hetzelfde als Google Ads. Het platform maakt het mogelijk voor ondernemers hun producten of diensten te adverteren door middel van zoekwoorden en veilingen. Op het moment dat er een zoekopdracht wordt verstuurd, vindt er een virtuele veiling plaats die gebruik maakt van algoritmes om te bepalen welke adverteerder welke plek op de pagina met zoekresultaten wint.

Mogelijkheden van Microsoft Advertising

In ontwikkeling..

Net als in Google kun je in Bing gebruik maken van zoekadvertenties, display-advertenties en shoppingadvertenties. Het handige van Microsoft Advertising is dat dit platform rekening houdt met adverteerders die al adverteren in Google. Ze hebben het mogelijk gemaakt om de campagnes vanuit Google Ads te importeren, zodat je de campagnes niet helemaal opnieuw hoeft te bouwen. Natuurlijk betekent dit niet dat je niet kritisch na moet denken over je strategie op Bing, maar je kunt er wel tijd mee besparen bij het opzetten van je campagnes. Display advertenties en shopping advertenties zijn nog volop in ontwikkeling en daarom nog niet beschikbaar voor alle adverteerders wereldwijd. Microsoft Advertising is dus flink bezig met het ontwikkelen van hun advertentiemogelijkheden, dus wij houden dit voortdurend in de gaten!