Webzies

Webzies

Adverteren op je eigen (merk)naam

Door: Ralph
Leestijd: 00:02

In Google Ads adverteren op je eigen merknaam. Misschien doe je het al of misschien doe je het juist niet omdat het niet nodig is als je organisch al goed vindbaar bent. Maar is dat wel zo? Het kan namelijk heel nuttig zijn om op je eigen (merk)naam te adverteren. Waarom? Wij geven je een aantal redenen.

  1. Je bent de concurrentie voor

Misschien adverteer jij niet op je merknaam, maar de concurrentie wel. Jij kunt dan wel bovenaan de organische zoekresultaten staan, maar door de betaalde advertenties erboven komt jouw concurrent bovenaan de pagina. Als klanten zoeken op jouw merknaam bestaat dus de kans dat ze op de website van je concurrent terecht komen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wil je kijken of er concurrenten op jouw merknaam adverteren? Google dan even op jouw naam om het te checken.

 

  1. Acties en seizoenspatronen

Met Google Ads heb je de mogelijkheid om je doelgroep te verleiden met acties of promoties of teksten aan te passen aan de periode van het jaar. Heb je binnenkort een leuke seizoensaanbieding? Dan kun je die verwerken in de advertenties zodat mensen die op jouw merknaam zoeken dit ook zien. Zo spreek je de mensen die jou al kennen nog eens extra aan. Sowieso zijn de advertentie-extensies een groot voordeel aan adverteren op je eigen merknaam. Je hebt namelijk zelf volledig de controle over wat je jouw klanten wanneer laat zien.

 

  1. Hoge kwaliteitsscore, lage kosten

Met merknaamcampagnes liggen de kwaliteitsscores over het algemeen hoger. Bovendien heb je weinig tot geen concurrentie waardoor je een grotere kans hebt op meer ruimte voor de advertentie. Hierdoor komen je extensies eerder naar boven en neemt je advertentie meer ruimte in op de resultatenpagina. Daarnaast leidt een hogere kwaliteitsscore in combinatie met weinig concurrentie tot lagere klikprijzen waardoor je heel weinig voor de klikken betaalt. Adverteren op je eigen merknaam is daarom geen dure kostenpost.

 

  1. Typefouten

De wat moeilijkere merknamen zijn gevoeliger voor typefouten. Typen klanten jouw naam verkeerd in, dan bestaat hierdoor de kans dat ze niet bij jouw website uit komen. Door te adverteren kun je deze klanten alsnog opvangen met jouw advertentie. Met Google Ads kun je namelijk veel voorkomende ‘foute’ varianten op jouw merknaam als zoekwoord instellen waardoor je toch in de resultaten naar voren komt.

Wil jij na het lezen van dit artikel ook adverteren op jouw eigen merknaam? Of wil je meer weten over adverteren in Google Ads? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder!