Webzies

Webzies

Hoe kun je Google advertenties automatiseren om relevanter te worden?

Door: Nick
Leestijd: 05:00

Om een succesvolle campagne te creëren is het belangrijk om een relevante SEA campagne op te zetten met een hoge CTR. De automatiseringsmogelijkheid binnen Google Ads maken het mogelijk om de relevantie van jouw advertentie te vergroten en daarmee de juiste klanten te bereiken met een persoonlijke boodschap.

Volgens Google neemt de koopintentie toe met 15% en de CTR met 30% wanneer je gepersonaliseerde advertenties vertoont in de zoekmachine. Dit kun je doen door de advertenties te richten op specifieke mensen met specifieke artikelen;

rox voorbeeld

Een tweede mogelijkheid is om in te gaan op actuele gebeurtenissen met slimme data. Wanneer je een goede databron hebt gevonden, kun je gaan bedenken hoe je hier een voordeel mee kunt gaan doen. Denk hier bijvoorbeeld aan;

  • Budget verhogen of verlagen wanneer er minder of meer zoekvolume is;
  • Externe data communiceren in een advertentietekst, zoals de actuele temperatuur;
  • Hoger of lager bieden op campagnes die wel of niet aantrekkelijk zijn.

fiets voorbeeld

Een stappenplan naar meer personalisatie;

Maak algemene & specifieke SEA advertenties

Bij product advertenties is het altijd aan te raden om algemene advertenties te maken die de brede doelgroep aanroepen, en advertenties waarbij men precies weet waar ze naar opzoek zijn.

copa voorbeeld

Het vinden van een gestroomlijnde manier om je advertenties te personaliseren om specifieke mensen te targeten met specifieke artikelen, is de sleutel tot het verbeteren van je CTR.

channable voorbeeld

Met de productfeed optimalisatie tool van Channable is het mogelijk om dynamische SEA advertenties te creëren.

Zoek altijd naar hoge zoekvolumes

Zorg dat je op de hoogte bent van de ontwikkelingen in de markt waar veel opgezocht wordt zodat je hier snel op in kunt spelen. Daarnaast moet je snel kunnen reageren op ongeplande gebeurtenissen die het zoek- en koopgedrag kunnen beïnvloeden.

Zorg voor een actuele voorraad in de advertenties

Wanneer een bezoeker via een advertentie op een productpagina komt is het erg vervelend wanneer men er dan achter komt dat het product niet meer voorradig is. Met een real-time API verbinding kun je dit oplossen zodat je altijd een actuele voorraad hebt, deze zorgt er namelijk automatisch voor dat de voorraad in de webshop wordt bijgehouden.

Wil je meer weten over automatiseren van campagnes, feed management en dynamische SEA advertenties neem dan nu contact met ons op.