Webzies

Webzies

Succes met Clubhouse

Door: Yifen
Leestijd: 01:30

Clubhouse, de gloednieuwe app met nu al miljoenen gebruikers. Wat houdt Clubhouse precies in en hoe zet je het in voor je business?

Clubhouse is een nieuwe rage op social media, alles wat in Clubhouse gebeurd is live. In Clubhouse is het mogelijk om gesprekken te voeren maar je kunt ze ook beluisteren, als een soort van live podcast.

Hoe werkt Clubhouse precies?

Clubhouse werkt met verschillende “rooms”, je bepaalt zelf in welke room je instapt. Allereerst heb je de hallway, de homepage. Op deze pagina zie je verschillende topics, en wie deelneemt. Iedere room heeft een stage, de sprekers van een room staan bovenaan. Je kunt ook zelf deelnemen door je hand op te steken, wanneer je dan wordt toegelaten door de host van de room kun je communiceren en kan iedereen meeluisteren naar wat jij te melden hebt.

Clubhouse is alleen toegankelijk op uitnodiging van iemand die al een Clubhouse account heeft, daarnaast is alles live en wordt er niets opgenomen. Het is dus niet mogelijk om later iets terug te luisteren.

Naast een room heb je ook clubs binnen Clubhouse. Clubs zijn specifiek gericht op één onderwerp of interesse. Je kunt bijvoorbeeld de club online marketing trends bijhouden wat intressant kan zijn voor alle online marketeers. Vanuit hier worden er namelijk rooms georganiseerd door de eigen legen.

Hoe val je op in Clubhouse?

Gebruik voor je eigen profiel altijd je volledige naam, dit wekt vertrouwen. Zorg voor een duidelijke foto van jezelf, ook hier creëer je vertrouwen bij de overige leden. Daarnaast is het belangrijk om een goede bio op te stellen. Je hebt hier behoorlijk wat ruimte dus maak daar gebruik van. De eerste drie regels zijn het belangrijkste, zorg voor een krachtige samenvatting van jij precies doet in het dagelijks leven.

Om het profiel volledig in te stellen koppel je ook je instagram profiel in de bio.

Je bio is er ook prefect voor gemaakt om nieuwe volgers te krijgen, wanneer je iets waardevols kun bieden voor je volgers kun je dat hier kenbaar maken. Denk bijvoorbeeld aan het downloaden van een whitepaper.

Wanneer je enkele rooms hebt gevolgd, je wellicht zelf al een gesproken hebt zul je merken dat het steeds leuker en interessanter begint te worden. Je zult nieuwe mensen/bedrijven leren kennen wat uiteindelijk resultaat in nieuwe business.