Webzies

Webzies

LinkedIn Leads genereren

Door: Yifen
Leestijd: 02:00

LinkedIn leads genereren, hoe doe je dat nu eigenlijk via advertising? In deze blogpost geven we je enkele handvatten hoe je zelf een campagne via LinkedIn kunt opzetten om leads te verzamelen. Het grote voordeel van leadadvertenties via LinkedIn (maar eigenlijk via alle social kanalen) is dat er op een laagdrempelige manier gereageerd kan worden. Mensen hoeven niet eerst naar de website te gaan, een landingspagina te bekijken en daar vervolgens een formulier in te vullen.

Lead campagnes via LinkedIn

Bij lead campagnes via LinkedIn (en bij social selling in het algemeen) is het belangrijk om eerst iets te geven en dan pas te ‘nemen’. Het plat adverteren van een product of dienst met prijs X is in veel gevallen geen succes. Denk daarom goed na over wat je een potentiële lead te bieden hebt. Laat ze bijvoorbeeld een whitepaper downloaden, geef een gratis proefperiode weg of organiseer een webinar.

Het inrichten van een leadcampagne op LinkedIn:

Je maakt de leadcampagne op dezelfde plek waar je ook reguliere campagnes maakt. Klik vervolgens op je account en selecteer bij Conversies de optie Genereren van leads.

Stel je doelgroep samen

Stel vervolgens je gewenste doelgroep samen, stel het budget naar wens in en selecteer het advertentieformaat dat je graag wilt gebruiken. Hierin verschilt een leadcampagne dus niet van een reguliere campagne waarbij een landingspagina wordt gebruikt.

Geef je advertentie vorm

Vervolgens kun je aan de slag met de advertentie zelf en geef je deze vorm. Ben duidelijk in wat je weggeeft en zorg voor een mooie visual die tot de verbeelding spreekt:

Richt je leadgeneratieformulier in binnen LinkedIn

Na het inrichten van de advertentie kom je bij de formulierdetails uit. Denk goed na wat je boodschap is boven het formulier. Benadruk dat mensen iets gratis kunnen downloaden en benadruk dat het vrijblijvend is. Ook is het verplicht om de link naar je privacyverklaring toe te voegen aan de advertentie.

Denk goed na over welke informatie je écht nodig hebt van een potentiële lead. In veel van onze advertenties gebruiken wij naam, bedrijfsnaam, telefoonnummer en e-mail. De hoeveelheid velden bepaal jij zelf, maar let op: hoe meer info je vraagt, hoe minder groot de kans op een hoog aantal leads.

Opvolging van je leads

Als je leads ontvangt, dan krijg je daar netjes een melding van per mail en in je dashboard. Het is belangrijk om leads die je ontvangen hebt snel op te volgen. Dit kun je doen door de whitepaper te sturen en bijvoorbeeld een aantal dagen daarna te bellen of te mailen. Ben niet te agressief in je benadering, maar ook zeker niet te passief. Je lead is wel degelijk geïnteresseerd in jouw product of dienst, maar zat nog niet in de do-fase!

Mocht jij naar aanleiding van deze blog nog vragen over leadadvertenties binnen LinkedIn, of kan je wel wat hulp gebruiken? Laat het ons dan gerust weten!