Webzies

Webzies

Google Ads advertentietegoed voor MKB

Door: Yifen
Leestijd: 01:00

Google wil kleine en middelgrote bedrijven een hart onder de riem steken tijdens de coronacrisis. Daarom hebben ze wereldwijd 340 miljoen dollar aan advertentietegoed beschikbaar gesteld voor MKB-klanten. Dit tegoed kan tot eind 2020 ingezet worden voor advertenties via Google Ads.

Waarom doet Google dit?

Volgens Google vormen MKB-bedrijven de ruggengraat van de gemeenschap en daarom is het belangrijk om juist hen te ondersteunen bij het bestrijden van de gevolgen van de crisis. Op deze manier kunnen deze bedrijven toch het contact met hun (potentiële) klanten blijven onderhouden.

Wie komt er in aanmerking?

MKB-bedrijven die in 10 van de 12 maanden van 2019 en in januari/februari 2020 met hun Google Ads account geld hebben uitgegeven komen in aanmerking. Het maakt hierbij niet uit of klanten zelf of via een Google partner (bijvoorbeeld online marketingbureaus) hebben geadverteerd. De voorwaarde is dat het account zich aan het advertentiebeleid van Google houdt. Elke klant die in aanmerking komt krijgt advertentietegoed. Online marketingbureaus met meerdere accounts die in aanmerking komen krijgen voor elk account tegoed.

Hoe werkt het?

Google is eind mei begonnen met het implementeren van de advertentietegoeden. Klanten die in aanmerking komen krijgen hier vanzelf een melding van in het Google Ads account. De hoogte van het advertentietegoed verschilt per klant en wordt op basis van eerdere Google Ads uitgaven, het land en de valuta bepaald. Het tegoed moet vóór 31 december 2020 zijn ingezet en kan direct worden gebruikt.

Wanneer wij voor onze klanten zien dat ze advertentietegoed van Google hebben ontvangen zullen wij dit natuurlijk meteen laten weten, zodat we kunnen bespreken hoe we dit tegoed in kunnen gaan zetten.